Stavbrott och flopp

Jag fick en riktigt dålig start idag. I den onödiga hetsen som alltid blir i masstarter klev en klåpare av min stav. Bara att vända och hämta en ny. 

Sist till första kontrollen som var bokontroll för första fjärilen. Över en och en halv minut efter. Katastrof. 

Kroppen kändes bra men det är hopplöst när man ligger sist i klungan. Bara följa john. Och köa. 

Denna typ av masstart är helt jävla värdelös och dessutom emot tävlingsreglerna. Det ska vara tre gafflade varv med sista 10% av banan rak. Argumentet från arrangören att göra på detta viset var att det skulle bli för mycket transport med tre varv. Hellre det tycker jag. Och om området inte är lämpat för masstart är det väl lämpligt att köra individuell start istället? Masstart i sig är ju inget man MÅSTE ha tycker jag. 

Nog med bitterhet. Stavbrott händer. Jag åkte ändå upp mig ganska bra. Var ett tag just bakom Ulrik som blev tolva. Jag gjorde misstag som enbart berodde på mig också. Och med den starten är det en utmaning att hålla ihop det. 

Hoppas jag kan revanchera mig på lången. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback