Igång i Torsby

Lägret har rullat på med fyra pass hittills. Vi skulle inleda med rullskidsrace på banan direkt på måndag morgon men eftersom det var isigt bytte vi plats på passen och körde race på eftermiddagen istället. Först ett lugnare pass i tunneln där jag tyckte tekniken satt helt ok direkt.
 
Ett race brukar innebära lite nervositet, så även denna gång. Ingen vidare bra känsla i kroppen veckan innan så jag blev positivt överraskad hur jag kunde genomföra racet. Vi körde 6 st varv på 2 km-slingan. Jag trodde att jag öppnade för hårt och tog det lite lugnare på varv 2, 3 och 4 för att kunna trycka på rejält på de sista två varven. En taktik som funkade bra. Jag höll jämna varv och faktiskt diffade det bara 5 sek mellan snabbaste och långsammaste varv. Jag blev tvåa, 23 sek bakom Niklas som återigen visade sig stark. Klart positivt besked för min del.
 
Idag har vi kört mycket teknikövningar i tunneln. Riktigt bra. Kul och inspirerande.
 
I morgon väntar ett riktigt hårt pass då vi ska köra A3 uppför Hovfjället två gånger. Stakning och helkropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback