Två medeldistanser

Jag har hunnit med att springa tävlingar både igår och idag. Som om inte det vore nog är det bästa sparat till sist, långdistans i morgon.
 
Årsundarundan
Snabblöpt tallhed i Årsunda. 4,9 km lång bana som jag avverkade på 24.45 efter ett ganska ok lopp. Framförallt kändes löpningen bra, eller i alla fall bättre än hittills denna vår. Tyvärr är jag inte lika snabb i navigeringen ännu, som jag vet att jag kan vara när jag är i form. Men orienteringen går ganska bra ändå, en stor bom på ca minuten, annars lite smågrejer och lite dålig optimering av sträckorna. OLDavve impnerade och sprang på 20.51 (4.15 min/km). 
 
Tyvärr klev jag lite snett med min vänsterfot, som jag normalt sett inte brukar ha problem med. Däremot har min problemhögerfot varit tejpad konstant sedan 2007. Inget svullet, bara lite öm, så det hade väldigt liten påverkan på resultatet.
 
Resultat
 
Dolkampen
Risigt och bökigt i Krylbo. Normalt sett något som passar mig väldigt bra. Men idag var jag lite passiv och seg. Passiv pga försiktighet med vänsterfoten som kändes ovan som tejpad, och lite opålitlig pga stukningen. Segheten berodde mest på att terrängen inte var lika snabb som i Årsunda, men också pga stel gluteusmuskulatur på mig. Intensiv orientering i starten, jag fick problem med fyran och femman, mest för att jag kollade mer på vart jag satte fötterna än på kartan. Till femman borde jag dessutom ha kollat långt framåt, lyft blicken. 
 
Sedan rullade det på bättre. Kände igen mig i något som beskrivs som flyt. Men till 14:e blev det en krok på en minut. Resten gick bra. Och vänsterfoten glömde jag bort. Jag ser det som positivt.
 
I mål som 11:a, 3.31 efter OLDavve som vann över Bäckman med 6 sekunder. Ett helt ok lopp med ungefär 2.30 bomtid på mig.
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback