Dolkampen långdistans

Precis som jag skrev igår väntade helgens höjdpunkt idag. En fin-fin långdistans signerad Dalaporten. Banan innehåll något så ovanligt som vägvalssträckor. En kul och bra bana som visade sig passa mig bra.
 
Det var lite snällare terräng idag, inte lika risigt. Ganska mycket kontroller, men ändå utrymme för vägval. Kul orientering helt enkelt.
 
Jag orienterade väldigt bra, gjorde ingen kontrollbom egentligen. Var lite tveksam på några ställen, stannade upp för att återta greppet. Jag vinglade även iväg på några sträckor. Men så länge jag kollar på kompassen, kartan och terrängen verkar jag kunna hitta rätt.
 
Benen funkade bra, men det blixtrade inte. Tredje tävlingen på tre dagar var något jag kände av. I slutet av banan blev jag därför ganska trött vilket gjorde att jag tappade lite fokus och tempo. Tyvärr kunde då Rost smita förbi och ta segern med fyra sekunder. Det var lite surt.
 
Självklart är jag jättenöjd med loppet ändå och det var en framgång jag behövde.
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback