SM-stafett

Det snöade rejält på lördagen och alla spåren drev igen. Det kom väl ungefär trettio cm snö så det ställde till det för arrangören. Tävlingar blev det i alla fall, på något förkortade banor. Bra tycker jag - det borde vara fyra korta sträckor istället för två långa och två korta i denna tvåmannastafett som standard. Det blir tightare då och man slipper frysa så mycket mellan sträckorna.
 
Spåren var inte alls så mjuka som jag hade trott, så det var inga problem att gasa på.
 
Anders körde sträcka ett och tre, jag två och fyra.
 
Vi gjorde det bra som lyckades komma femma. Vi är nöjda då vi lyckades slå Gammelstad efter att jag kommit ikapp dem vid tredje sista kontrollen. Gött.
 
Tyvärr inga resultat. Arrangörens otur fortsatte med resultatstrul på stafetten. Synd. Ett jättebra och trevligt arrangemang trots stora utmaningar bjöd Söderhamns ok på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback