Sprint- och Stafett-DM

Fredag, sprint
Sepktakulär sprint på Leksand Sommarland under fredagskvällen. Det gick ganska bra för mig men jag kände att jag var långsam i både ben och kartläsningen. Jag jorde ett misstag till fjärde kontrollen då en hund försökte attackera/hälsa mig. Jag skulle springa runt husknuten då jag möttes av hunden och bytte sida om huset och sprang upp på en veranda istället. Tillåtet enligt kartan. Men det var ett staket där, som man förvisso enligt kartan fick passera, men jag klättrade inte utan sprang runt huset igen med hundjäveln kring mina fötter. Tappade väl kansek femton sekunder, så det var väl inte hela världen, men jag har inte bytt sida till "att gilla hundar" efter loppet.
 
På hemvägen skulle jag och Arnesson käka pizza på en schabbigt hak. Hade vi tänkt. Dock hamnade vi på en restaurang där det var bordsplacering och vita dukar (inte långt ifrån silverbestick heller). Comme il faut för oduschade orienterare i träningsoverall. Men god pizza var det.
 
Resultat
 
Solen sken på Leksand Sommarland.
 
Stafett, lördag
Efter lite omkasningar på morgonkvisten fick jag springa förstasträckan i förstalaget istället för i andralaget. Kul! I starten satte Nordlund av i en jäkla fart. Jag var först vid min gaffel, och så fortsatte det. Jag var ganska ensam genom loppet på min gaffel. Hade Ola Nyberg i släptåg förvisso. Såg Lillen för Mora skymta ganska långt framför på väg till sexan. Jag sprang bra men gjorde en rejäl groda på åttan. Sedan gick det skitbra och jag kunde skicka ut Rollen som tvåa +1.59 efter Mora. Lillen var grymt stark.
 
Rollen sprang bra och plockade sånär in Mora och skickade ut Jakob ca 25 sekunder efter Artem för Mora. Dock visade det sig att Artem var riktigt stark idag. Jakob fick aldrig kontakt trots att han sprang bra. Vi fick nöja oss med andraplatsen helt enkelt. Lite surt då man gärna vill vinna DM.
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback