Helt plötsligt blev det varmt

Ö10 på Daladubbeln och två satsumas på det
 
Helgens träning har flytit på bra. Igår körde jag två rullskidspass och styrketräning med Andreas. Det var trevligt. Fast eftermiddagens rullskidspass var inte jättetrevligt. Pissregn, kallt och på slutet även mörkt. Men sådan är väl hösten. Idag var det däremot riktigt gött och varmt, mellan 12 och 15 grader hela dagen.
 
På morgonen åkte jag iväg och sprang Öppen 10 på Daladubbeln. En trevlig bana som jag genomförde bra i distanstempo. Häftig tävling för övrigt, en riktigt höjdpunkt för kidsen. Minns tävlingen som en favorit när jag var ungdom. Dock var inte det här med utklädnad något som fanns på min tid.
 
I eftermiddag körde jag två timmar stakning. Det var väldigt trevligt att träna i kortärmat. Tolv plusgrader och torr asfalt på större delen av passet. Märktes att det rullade mycket lättare nu igen, ner på 3.30 per km istället för 4.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback