En helg med träning

Det har varit lite blandat väder de senaste dagarna. Riktigt pissregn blandat med ganska fint träningsväder. Något som är speciellt anmärkningsvärt just nu är hur pass mycket långsammare rullskidorna går såhär års. Blöt och kall asfalt är en hel del långsammare än torr och varm dito. Och halt som fan är det med alla blöta löv.
 
I fredags körde vi testrejs från Sundborn till Skuggarvet. Jag tyckte det kändes bra på stakningen, men tappade över en minut mot sist! (15:e sept). Tror mycket av förklaringen är ovan nämnd väglagsproblematik. Och på skejtdelen blev det total flopp. Hann nästan hem innan spöregnet i alla fall.
 
I lördags var det kanonfint när jag och anton var ute på långtur i näsrmare tre timmar. Plockade sedan hem en full hand genom skogsdistans med Rost och Anton. Kvällen avrundes med spelkväll hemma hos Rosts. En bra dag.
 
Idag har jag stakat 2h med Rost och Lillen. På eftermiddagen styrka, kände mig faktiskt helt ok stark (kände mig jättesvag i torsdags).
 
Dessutom har jag hunnit med att strukturera om i förrådet. Det blir bra. Ska konstrurera en rullskidsupphängning och motera ihop en vallabänk. Sedan kan det räknas som klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback