Dolkampen

Härligt trevlig och lagom tuff terräng på Dalaportens tävling idag. Jag sprang helt ok ändå, även om jag grämer mig lite över några misstag för mycket. Speciellt på slutet lade jag bort en och en halv minut på ett väldigt slarvigt sätt.
 
Tyckte jag hade bra flyt bitvis och gjorde långsträckorna bra. Det var mest i kontrolltagningarna jag hade problem. Kartan var ganska detaljerad och svårläst på sina ställen men tack vare 10 000-del gick den att läsa rätt bra. Jag hade lite dålig riktning på något ställe och sprang kontrakurs på en kortsträcka då jag tappade bort mig efter att jag vek om kartan. Det var dumt.
 
Två enmitusmisstag och fyra trettiosekundersmisstag. En halvering av det så är det "bra". Nu räckte det till en femteplats, fyra minuter efter Bäckman. Dessutom var jag femte Mård. Jag tror terrängen ändå var ganska relvant för Jukola som är klubbens nästa prio-tävling. Det är kul att springa orientering.
 
Resultat
Karta varv 1
Karta varv 2
 
Andra glädjande nyheter i helgen
  • Johan och Kajsa har blivit föräldrar - grattis!
  • Weezers debutalbum "The Blue Album" fyllde 20 år igår - lyssnat mycket!
  • Jag sprang med metalldubb för första gången på två år idag - gjorde inte ont i foten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback