Älven runt

Gött att få springa sig riktigt trött i kväll. Jag var inställd på att springa under 15 minuter vilket jag nästan lyckades med. 15.02 blev tiden och ett nytt personbästa. Skönt!
 
Själva loppet disponerade jag väl och hade krafter kvar på slutet. Tror jag gjorde helt rätt. Det jag däremot saknar är snabbhet i benen för att kunna springa fortare. Inte så konstigt då jag sällan springer så här fort. Jag borde träna mer på det tycker jag. Men det är svårt att hinna med allt. Jag nöjer mig med att vara i bra löpform just nu =)
 
Det var såklart ganska retligt att vara så nära att spränga femtonminutersgränsen idag. Speciellt eftersom vi hade lite längre bana idag än när jag sprang i höstas. I vändningen längst bort sprang vi lite längre, kanske 5-10 sekunder längre. Bortförklaringar.
 
Jag är i alla fall nöjd med dagen och fick ett riktigt bra pass.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback