Ultralången

Nja, det blev inte något höjdarlopp på WC-avslutningen, ultralången.
 
Första varvet gick kanon, tog bra vägval och stressade inte. Ut på andra varvet tappade jag först kartan i en utförsbacke när kartstället blåste upp och kartan for iväg. Tappade då min klunga och fick jobba lite väl hårt för att ta ikapp. Gjorde sedan ett dåligt vägval så att jag återigen fick jaga. Kände mig ganska pigg, men det tar på krafterna att få jaga ikapp hela tiden. 
 
Fortsatte med bra sträckor blandat med sämre sträckor på tredje varvet. Gjorde dessutom en tråkig vurpa i slutdelen av tredje varvet då jag fastnade med skidan på ett gen. Tappade väldigt jobbiga metrar på de som tidigare var i rygg på mig. Ut på den sista raka delen hade jag ett fin klunga framför mig med häng på topp tio. Tyvärr var jag för trött i skallen för att kuna göra något vettigt av läget. Gjorde ett riktigt dåligt avslutningsvarv.
Trots att jag hade ganska bra med krafter kvar, men med en trött skalle går det inte.
 
Blev 16:e.
 
En liten besvikelse då jag hade hoppats på att kunna avsluta med ett riktigt bra lopp då jag tycker att ultralång passar mig bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback