Renovering och flytt

 
I helgen har jag haft mor, far, Anna och Stefan på besök. Eller det var väl kanske inte bara besök. Det var lite mer av karaktären arbetskraft. Lämpligt att det dessutom var långhelg och klassiskt midsommarväder, dvs bra renoveringsväder.
 
Hursomhelst hann vi med följande:
  • Fixa trevliga utemöbler på balkongen
  • Slipat och förberett för tapetseringen
  • Tapetsera kök, sovrum och vardagsrum
  • Lägga golv i kök och sovrum
  • Firat Stefans födelsedag på balkongen
  • Födelsedagsmiddag på Pitchers för Stefan
  • Köra några extravänder för att handla mer tapetklister
  • Fått besök av Martina och Ville som bjöd på Hallonpaj (svingod)
  • Käkat pizza i Slätta centrum
  • Kollat på berguvar i gruvan
  • Flyttat alla möbler från gamla till nya lägenheten
  • Slängt en jäkla massa grejer på tippen (Tack Erik för hjälpen)
Vi jobbade inte ihjäl oss men vi hann med sjukt mycket. Vi hade ett bra team. Morsan har svart bälte i att tapetsera, eller tapeschera, som hon själv säger. Anna och far bistog henne riktigt bra. Farsan demonterade lister och fyfan. Jag och Stefan lade golv. Det funkade riktigt bra och vi hade riktigt kul till på köpet. Skönt också att vi hann så pass långt, i princip nästan färdigt. Var svårt att veta innan hur lång tid allting tar.
 
Det återstår en del att göra. Dörrfoder och socklar. Jag gör det jag kan i veckan, sedan blir det hårdkörning till helgen igen för att få klart allt.
 
Mor tapescherar
 
Nya golvet i köket
 
Vit tapet i vardagsrummet
 
Nytt golv, vit tapet + fondvägg i sovrummet
 
 Nu är jag Falubo.

Kommentarer
Postat av: Anders Johansson

Jag blir imponerad !

2014-06-24 @ 23:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback