O-Ringen

Det var tufft, hårt och jobbigt att både arrangera och deltaga i årets upplaga av O-Ringen. Men det var också fantastiskt på många sätt.
 
Jag for ner med mina kollegor den 10:e juli för två och en halv veckas intensivt jobbande och väldigt lite sömn. Lite träning hann jag också med. Ett pass per dag på ungefär en timme. Jag hittade en fin rullskidsrunda på 20km som jag körde fem gånger b.la.
 
Själva arrangemanget gick bra även om det som vanligt var mycket strul bakom kulisserna. Alla som har arrangerat en ol-tävling känner till detta. Och alla som varit med om att arrangera O-Ringen vet att det är flera gånger större på alla sätt än en vanlig tävling. Vädret och tävlingarna var riktigt bra. Bussningen fungerade kanonbra. O-Ringenstaden höll tyvärr inte samma klass och det var där vi hade mest problem och fick mest kritik. Men vi blev bättre och bättre under veckan.
 
Vi får mycket kritik. Både befogad och obefogad. Vi får också mycket beröm. Det är fantastiskt kul att höra! De allra flesta har lättare för att klaga än för att berömma, därför blir jag extra glad när det kommer fram deltagare som ger oss arrangörer beröm. Tack!
 
Mitt eget deltagande var inte huvudfokus, men jag sprang i alla fall H21L, för att hålla i träningen. 57 km orientering blev det. Första etappen var en riktig flopp där jag inte gjorde något rätt kändes det som. Jag tror min skalle var någon annan stans. Tappade nästan en kvart. Resten av etapperna gick bättre och jag slutade på en femtonde plats, 16 minuter efter. Jättetrevlig och varierad orientering i tuff terräng. Bra banor och bra ben. Synd bara att jag orienterar så dåligt.
 
Nu ska jag ha semester till 1 september. Jag hinner med två läger. Nu ska det tränas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback