Helg i träningens tecken

I helgen har jag passat på att köra på med lite mängdträning. Det har blivit lite sådär med träningen efter Jukola pga renovering, flytt och jobb. Skönt då att det börjar bli klart i lägenheten så att jag i helgen kunde fokusera på träning.

 

Jag inledde lördagen med ett tre timmar långt pass på skejtrullskidorna, där jag klämde in totalt 53 min stakning i tröskelfart uppdelade på 5-12 min långa drag. Det var varmt och jag hade ingen vidare dagsform, men det var ett tufft och välbehövligt pass. Jag tog en snickers efter 2.10, den var faktiskt i hyffsat fast form.

 

Åt lunch på balkongen och sedan tjuvsov jag en sväng.

 

Pass två blev orientering i Stångtjärn. En 12,3 km lång momentbana från en novembersamling för några år sedan. Inkl lite transfer och förlängning fick jag ihop två timmar och knappade in lördagens träningsdos på 5 h och 5 min.

 

Söndag
Distans med Böttsin. Vi stämde träff vid rondellen upp mot Stångtjärn. Sedan körde vi blå milspåret, sedan hakade vi på någon grön led, sedan en sommarled, sedan sprang vi hem. Jag klockade in på 23 km och 2 h  13 min.

 

Efter lunch och några sommar i p1-program i pod-version (Dregen och Simon Kyaga) stack jag ut på pass två.

 

Det bestod av rullskidor klassiskt. Skuggarvet-Lilltäkt-Hosjö-Ö Främby-Källviken-Galgberget-Hem. 38 km, 2 h 10 min

 

Det blev alltså ingen full hand idag, men ändå en ansenlig mängd träning i helgen. Vilket var skönt eftersom jag på torsdag drar ner till Kristianstad för att genomföra årets O-Ringen. Med erfarenhet från tidigare år vet jag att det inte brukar ges speciellt mycket utrymme för träning. Om jag ska springa eller ej får tiden där nere utvisa. Det lutar dock åt ett liknande upplägg som förra året då jag sprang H21L med tidig start alla dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback