Läger i Idrefjäll

Nu är jag på plats i Idrefjäll för läger med DSA i veckan. Vi kom hit igår vid lunchtid och har hunnit med två pass på rullskdisbanan. En väldigt fin rullskidsbana på 3,3 km.
 
Idag har vi kört 3x15 min A3 skejt på banan. Det gick bra, jag kunde hänga med bra utan att spränga mig. På mittenintervallen körde jag stakning. Ett bra pass med andra ord. Jag märker en ganska stor skillnad mot förra året denna period då jag precis börjat åka skejt pga min lår/knäskada. I år har jag kört skejt sedan maj och framförallt ett gäng intervall pass fler på rulskidorna än samma tid förra året.
 
I eftermiddag ska vi springa på fjället. Det blir mysigt.
 
Visstja, jag sprang en löptävling i lördags också. Hälsingegårdarsstafetten. Fem sträckor på totalt 30km. Jag sprang förstasträckan på 4,0km. Det gick bra, 13.15 hade jag vilket var snabbare än rekordtiden som vi försökte slå. Tyvärr lyckades vi inte slå rekordtiden, utan missade den med drygt en halvminut. Men vi vann tävlingen. Fjällmaraton Sälens herrlag med mig, Nordlund, Lind, Rost och Östlin.
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback