Idre Fjäll Hill Climb

Rullskidsrace stod på programmet idag. 9 km uppför, från Idre till Idrefjäll. Masstart. 50 man på startlinjen. Hetsigt och kaos om positioner. Jag var dålig på att hitta fram och ödslade massor med energi på att försöka ta mig förbi. När jag väl kom förbi efter 2/3 av loppet var jag för trött för att gå med tätklungan i en fartökning.
 
Jag hamnade i andraklungen och blev trött i målbacken. Det gick ändå bra tycker jag och jag är nöjd med dagen. Det är svårt att ha så mycket förväntningar när jag aldrigt varit med i någon liknande tävling tidigare. Det var i alla fall riktigt kul och det går riktigt fort på tävlingsrull.
 
Jag blev 16:e +33 (eller 32, olika bud)
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback