Bra läger i Idre

Det blev ett riktigt bra läger. Jag var från början lite besviken att vi åkte Idrefjäll istället för Nordseter som förra året. I efterhand kan jag dock konstatera att Idre överträffade mina förväntningar. Dessutom hade vi bra träningsväder och endast regn under ett pass.
 
Rullskidsbanan var trevlig. Bra asfalt och ganska lagom lång (3,3 km).
 
Löpning på fjäll är alltid trevligt. Städjan är läcker och Nipfjället går inte av för hackor. Vi sprang även lite orientering i skogen på fjällsluttningen.
 
Backarna är inte lika tuffa som i Nordseter men de är åtminstone bättre än de vi har här hemma i Falun. Den ca fyra kilometer långa slakmotan mot Rørås är t.ex riktigt trevlig, nästan trevligare än backen upp till Idrefjäll. Jag och Andreas testade även backen upp till Nipfjället som nog var trevligast av alla backarna.
 
Mycket rullskidor och även ganska mycket löpning. Min form känns stabil och jag tycker jag var relativt stark på intervallpassen och på rullskidsrejset. Kul. Jag var lite osäker på formen då jag tränat ganska lite i juli pga jobbet. Löpformen har dock varit solid under vår och sommar vilket tydligen gick bra att föra över till rullskidåkningen. Sedan Jukola har jag förvisso skiftat fokus från orientering till skidor rent träningsmässigt. Dvs alla (de flesta) fartpass försöker jag göra grenspecifika mot vintern. Men eftersom jag gillar löpning och orientering kommer jag köra några tävlingar av den typen även framöver. Löpning är en viktig pusselbit i träningen.
 
Fördelningen ligger ungefär såhär: Kör jag tre fartpass på en vecka är ett av löpkaraktär och de två resterande av skidkaraktär.
 
Visstja, 28 timmar träning blev det under lägret.

Kommentarer
Postat av: beundrare

uuu bra deff

2014-09-24 @ 19:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback