Weekend i Uppsala

Jag for ner till Uppsala i helgen och hälsade på Joel och Elsa. Jag och Joel körde även två OL-tävlingar och lite styrketräning samt kartjogg i Lunsen.
 
Uppsala möte natt
Jag gjorde ett bra nattlopp. Lite trevande i början då jag hade problem med att "komma in i kartan". Det var bitvis väldigt risig och bökig terräng. Efter att ha brottats i grönområden vid kontroll 6–9 bestämde jag mig för att hålla mig ifrån skogen. Alltså springa runt om det finns minsta lilla möjlighet till det. Det lönade sig. Efter det beslutet tar jag resten av banan riktigt bra. Kul med ett bra nattlopp såhär inför 10Mila.
 
Resultat
 
Styrketräning och kartjogg
Morgonpasset startade inte så tidigt. 16:22 drog jag igång roddmaskinen på gymmet. Övade lite på de nya övningarna jag ska lära mig och köra under sommaren. Dock var det inte jättehärligt att köra djupa benböj dagen efter ett nattlopp. Det var heller inte någon speciellt härlig känsla i låren under kartjoggen i Lunsen. Men det var grymt fint. Och svårt. 
 
Uppsala möte långdistans
Var beredd på en riktigt svår bana. Det var det också, men samtidigt lite snällare än det vi möttes av på kartjoggen. Nu tror jag dock att orienteringen faktiskt förenklas genom att man löper i tävlingsfart mot för att kartjogga. Nåväl, jag var lite för noggrann och defensiv i början. Gick även på någon liten bom första tredjedelen. Jag kom sedan in i matchen lite mer. Tyvärr gör jag en riktigt dålig långsträcka där jag dessutom lyckas missa vätskekontrollen. Skärper mig och avslutar sedan riktigt bra. Mot slutet kommer jag även in i orienteringen på ett bättre sätt och vågar vara mer offensiv. Härligt! Och benen var inte super, men klart bättre än under lördagen.
 
Resultat
 
En supertrevlig helg med fantastiskt fint väder. Underbart. Skönt att snacka lite skit med Joel också. Dvs träningskultur, matkultur, hipsterkultur och finkultur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback