Tvåa på Rånässtafetten

400kg mård
 
Det blev en andraplats på dagens Rånässtafett på delvis samma terrängområde som 10Mila 2015. För egen del sprang jag sträcka tre och gjorde det riktigt bra. Helt klart över förväntan. Jag visste att jag skulle kunna vara kapabel till att springa fort i klungor och med draghjälp, men att göra ett lopp på egen hand så pass bra hade jag inte räknat med så här pass tidigt på säsongen. Jätteglad över det förståss!
 
Laget som helhet sprang bra och stabilt med få misstag. Vilket var vår taktik; att minimera risker och misstag. Nu var Södertälje snäppet vassare så vi fick nöja oss med andraplatsen.
 
Skitkul med stafett och nu ser jag fram emot påsktävlingarna där det blir två stafetter, Stigtomta och Kolmården.
 
Resultat från idag
Min karta med GPS-spår
 
Typiskt charmigt april-TC med bitande vind som inte alls var speciellt angenäm
 
Starten i herrklassen. Ravinen försökta rycka tidigt #fail
 
Natt-SM-femman Jakob väntar spänt på målgång
 
Arnesson såg nöjd ut efter en fin förstasträcka
 
Bäckman kom direkt från Finlandsfärjan och tog in oss på en fin andraplats. I bagaget på volvon har han nu utöver dagens 350kr på Intersport även en cykel, 10kg potatis, rågbröd och Memma 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback