Bra sistasträcka på Smålandskavlen

Det blev ett bra avslut på OL-säsongen på Smålandskavlen. Efter återbud från Wille och diverse omkastningar i lagen fick jag springa sistasträckan i andralaget, 13,5km. En härlig utmaning.
 
På natten sprang våra löpare bra. Förstalaget 3:a och andralaget 22:a.
 
Under dagens sträckor sprang förstalaget riktigt bra och Östlin visade ingen respekt på sistasträckan och kunde tillslut knipa tredjeplatsen. Imponerande. Detta såg jag dock inget själv av då jag var ute och tampades ungefär en halvtimme bakom i spåret.
 
Jag gjorde ett riktigt bra och hade ett riktigt bra flyt i orienteringen. Bra sikt och lättlöpt terräng bjöds det på vilket passade mig bra. Ganska mycket löpning/transport i inledningen och avlutningen av banorna. Jag gick ut som 24:a och kom i mål som 20:e med 9:e sträcktid och en blödande underläpp efter vårdslös (offensiv) löpning genom ett grönområde.
 
Efter halva loppet kom jag ihop med ett gäng andra löpare och för det mesta var det jag som hade kommandot. Tillbaka mot sista radion började jag skymta Sjökan och genom att jag hade lite kortare gaffel fick jag 20 sek vid radion. Sjökan hade dock korn på mig och kunde jobba sig ikapp och passera på cykelbanslöpningen mot näst sista kontrollen. Jag höll 3.25-fart men det var inte värt mycket i det läget.
 
Ett väldigt bra lopp och framförallt inspirerande kan kunna göra ett så bra lopp på egen hand. Bra ben och öppen terräng öppnade upp för att jag kunde orientera offensivt med bra kontroll hela vägen. Kul =)
 
Resultat
Karta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback