Lapin lumirasti

Kanontrevliga tävlingar i Tornio under Påskhelgen. Jag åkte helt ok men formen är inte den bästa för tillfället. Jag åkte ändå helt ok kom kom sjua i totalsammandraget. Jag, Elin, Peter och Christan gjorde en liten säsongsavslutningstripp till Tornio och hade det mycket trevligt. Den riktiga vårvintervärmen uteblev även om solen lyste hela helgen. Samma paraffiner som gick i december gick även nu =)
 
Fredag, sprint
Grymt tekniskt start följt av en långsträcka till fjärde kontrollen som drog upp farten i loppet inför avslutningen. Perfekt sprintbana. Jag gjorde ett bra lopp. Två stycken tiosekunderstapp i övrigt bra. Åkfarten inte på topp. Sexa, 49 sekunder efter.
 
Tracking sprint
 
Lördag, ultralång
En ultralång som inte blev så jättelång, 2:08 höll jag på. Masstart och en trevlig bana med kartbyte ute i fält. Vi åkte mycket på havet under loppet. Bottenviken! Rätt läckert. Ett väldigt platt område. Jag tyckte jag tuggade på bra men lyckades inte gå med fyrmannaklungan med de tre medaljörerna från årets VM-lång plus Moholt. Fick åka mycket själv och tyckte jag skötte mig bra tills jag började bli trött och fick kramp i magen. Riktigt rejäl kramp. Fick i princip stå still i 30 sekunder innan det släppte. Då var det kanske 15 min kvar av loppet. Försökte hänga på två finnar som kom ikapp men lyckades inte begsegra dem när jag nätt å jämnt hängde med. Blev ändå 7a, knappt sex minuter efter. Åkte för första gången med camelback under loppet, det funkade kanon!
 
Tracking ultralång
 
Söndag, medel
Vi lyckades missa det här med sommartidsomställningen och kom till tävlingen 5 min innan Elin startade. Det blev ganska stressigt. För min del hade jag 28 min på mig, så jag hann, även om jag kanske behövt lite längre tid på mig att få ur gårdagens lopp på uppvärmningen. Loppet gick ändå ganska bra. En trött kropp men jag genomförde sträckorna bra, förutom sjuan och åttan där jag tappade för mycket på mina tabbar. 40+30 sekunder. Det var synd, för utan dem hade jag nog knipit fjärdeplatsen i totalen, nu blev jag sjua istället.
 
Tracking medel
 
Arrangörens hemsida
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback