Löpintervaller

Rollen tillverkar ett Mölkky-spel på midsommarafton
 
Det blev en bra helg i Sälen. Benen var tunga sen kajt'n men jag fick ihop en timme myr på lördagen och en fin stafett-träning vid pulsen på söndagen. Och två fina rullskidspass på det.
 
Idag var jag fortfarande ganska trött trots vilodag igår. Försov mig till 8.30. Kunde ändå genomföra ett bra styrkepass och löpintervaller.
 
Körde fyra stycken yttervarvsintervaller i Mellsta. 2km är varvet. Målet var att hålla 4-fart och sedan öka på slutet. Nu blev det dock lite högre tempo men känslan var av tröskelkaraktär. 7.38, 7.42, 7.36 och 7.17 löd tiderna, där framföralt sista kilometern på sista intervallen var hård. Mycket hård. Jag gillar det här med att avsluta passen snabbt instället för att göra det motsatta och mest konvetionella; starta snabbt och tröttna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback