Halva loppet bra i Alfta

Det blev ingen riktig succé i Alfta. Jag hade dock bra fart i benen och studtals orienterade jag som jag alltid borde göra. Det vill säga bra, stabilt och säkert. Hade problem att översätta kartan till verkligheten och vice versa på några ställen i början (tvåan, femman) men det var små problem i sammanhanget. Hittade flytet från kontroll fem till tio, jag var inne i det igen. På väg till elfte kontrollen går det skitbra men jag glider för långt ner i sluttningen och gör en 30-45-sekundersbom. Sen glider loppet mig ur näven. Bommar totalt nästan tio minuter på de fyra följande kontrollerna. Fan.
 
Resultat
 
Positiva saker med dagen:
- Skitkul att göra en dagstur med Tomp. Vi hann med lite catch-up och Tomp hann även hem till Hennies simavslutningsuppvisning på maserhallen.
- Mitt knä var det inga problem med alls
- Jag var bitivs riktigt bra under loppet
- Grymt väder
- Kolbulle
 
Jag hann även med ett rullskidspass på kvällen och rundade av dagen med att såga ner ett hinder inför sprinten på kvällens SM i MTB-O. På morgonen var jag även ute med lite kontrollmarkeringslappar och instruerade kontrollutsättare. Vi behövde inte åka till Alfta förrän 10:30 så det fanns gott om tid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback