Bommade bort mig i Bollnäs

Fan. Det gick inget vidare i lördags i Bollnäs, en elvaminutersbom förstörde loppet.
 
Jag trodde inte jag kunde göra så stora misstag. Men det kunde jag. Förutom det jättemisstaget var inte loppet heller speciellt bra. Gjorde yttligare två stora misstag, 1.45 resp 1.30. Plus två st 45 sekundersmisstag som jag förvisso kan leva med. 
 
Det fanns dock glädjeämnen. Knät fungerade bra. Bitvis orienterade jag riktigt bra och höll bra fart i förhållande till grabbarna i täten. Helt klart positiva besked. Men orienteringstekniken är riktigt ringrostig. Så fort jag kommer ur kurs har jag ingen strategi att komma tillbaka rätt igen. Och då försöker jag ändå anpassa farten efter orienteringen. Suck.
 
Positiva besked ändå tycker jag, även om resultatet uteblev. Nya tag på torsdag, då ska jag springa långdistans i Alfta. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback