Hektiskt

Oj vad jag gnäller om att det är mycket att göra, men då ska man komma ihåg att några av mina läsare har påpekat att jag är lite för positiv i mina inlägg ibland. För att göra alla nöjda måste jag därför fortsätta gnälla lite. Å andra sidan gillar jag utmaningen i att genomföra saker och ting under tidspress.
 
I helgen var det 3+3 i Sälen. Jag var handplockad till sekretariatet av vår superbe sekretariatschef Bäckis. Vilken klippa han är btw. Jag fick sitta i klagomuren, troligen pga mina ohört diplomatiska färdigheter i konfliktsituationer. 
 
I år flöt arrangemanget på väldigt bra och vi hade inte alls samma strul och kaos som förra året. Dessutom många deltagare. De flesta nöjda. Det blev lite stressigt när vi råkade ut för strömavbrott på lördagen, men tack och lov fick vi tillbaka strömmen relativt snabbt.
 
Mina ärenden i klagomuren gick i de flesta fall bra. Två H45-gubbar försökte bryta mot tävlingsreglerna och blev båda diskade diskade när de frågade i vilken kontroll de stämplat fel på och sedan stack ut för att "hämta den" och gå i mål på nytt. Inga sura miner, de accepterade att bli ej godkända.
 
En som inte accepterade var en 14-åring. Hen blev sur, kastade den hyra EmiTag'en i backen, svor och gav oss fingret. Hens pappa kom sedan förbi två gånger och försökte få sin 14-åring godkänd. Jag gissar att pappan var H45:a. Han ville b.la bryta mot tävlingsreglerna för att få sin 14-åring godkänd genom att samla in kontrollenheten där det saknades stämpel för att kolla om det kunde synas att en eventuell stämpling registrerats där. Suck. Det som var ännu värre var att 14-åringen (troligen, saknar bevis) kastade en sten mot utstämplingen där Limpan stod. Stenen träffade väggen ca 1 dm från Limpans huvud och det öppna fönstret där datorer, sekretariatspersonal mm befann sig. Jävla idiotunge! Inte nog med det kastade samma 14-åring en näve grus mot sekretariatet när hen lämnade tävlingen.
 
Annars var det fridfullt. De flesta skyller på stämplingssystemet när de stämplar fel och många vill bevisa med gps att de varit rätt. Bäckis fick vid ett tillfälle traska ut i skogen och undersöka om en tävlandes EmiTag och den aktuella kontrollens båda stämplingsenheter fungerade. Det gjorde de såklart.
 
Nåja. Ett lyckat 3+3. Kul att lära sig klagomuren. Hann träna två pass med dagen dessutom. En styrka med vår klubb är att vi kan sätta ut och ta in kontroller snabbt eftersom vi har så många elitherrar. Vi hade plockat ihop tc och tagit in alla kontroller och sorterat dem 1h 30min efter siste löpare var i mål. Andra saker kan vi dock bli bättre på, men det sparar jag till vår interna utvärdering.
 
Visstja, att jag hänger ut H45:or här har mest att göra med slumpen och med ett samtal jag hade med Stephen om att det inte finns någon mening med att ha tävlingsklasser över DH21. Vi var överrens. "Det handlar om vem som är minst usel av de usla". Mer om det en annan gång.
 
Och idag har jag skickat iväg O-Ringens programtidning till tryck efter två långa arbetsdagar som inledning på veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback