Engelbrektstafetten

Igår var jag i Norberg och sprang löp-stafett. Vi sprang för Krylbo Elektra även om laget bara bestod av malungspojkar. 5x5km. Jag fick springa förstasträckan.
 
Försökte hålla 3.20-tempo. Gick ganska bra då jag undvek att toköppna. Vid 3km passerade jag på 10.00, sedan började jag bli stum. Mina ben är inte van vid tempot. Ganska påtagligt märkte jag. Jag kroknade och landade på 17.19 vid växel.
 
2008 sprang jag på 16.43 vilket jag hade hoppats på att kunna matcha i år. Men det sket sig. Det blev dock ett bra fartpass. Bra för att få fart på benen.
 
De andra grabbarna i laget sprang helt ok men vi fick se oss slagna av Ockelbo SK med ett gäng unga och duktiga löpare. Vi fick varsin man purse från bagheera i pris. Fint väder och bad i Dammsjön på hemvägen. Härligt med sommardagar som denna.
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback