Bodenäventyret över

En fantastisk kväll i fredags
 
O-Ringen Boden blev uppskattat av de allra flesta deltagarna. Vilken fest vi bjöd på! Fantastiskt väder hela veckan och rejäla och tuffa banor i kanonterräng. För egen del blev tävlingarna mer bara en ventil för att komma ut på ett bra träningspass varje dag. De första tre etapperna var inte skallen med, men jag avslutade med att göra bra lopp på etapp 4 och 5. Överlag fungerade kroppen oerhört bra rent löpmässigt under veckan vilket jag är nöjd över.
 
Det blev en utmaning att genomföra arrangemanget i år. Få funktionärer och väldigt få orienterare av dem. Vi i centrala organisationen fick rycka in här och där och hjälpa till. Detta innebar mycket jobb, från tidig morgon till sen kväll. I 2,5 veckor!
 
Många tänker att O-Ringen bara är en vecka, men det är det inte.
 
Jag liknar det med en "heaven and hell"-vecka. O-Ringen är fantastiskt och jag är stolt över att jobba med och genomföra det, men med så mycket jobb jag gjorde i år känns det som att det var lite för mycket. Därför känns det skönt att det är över och välbehövlig semester väntar. 
 
Att jag bommade 25min under de första tre etapperna är inget jag hänger läpp över. Efter att ha varit en av de snabbaste på de sista två etapperna kunde jag ändå landa på en 14:e plats i H21L. Sista etappen tycker jag var fantastiskt bra. Lagom lång (10km) och bra med vägval och orientering ända in i mål. I tilägg en fantastiskt bra och fin arena med lagom avstånd från O-Ringenstaden bidrog till ett fint avslut på O-Ringen.
 
Jag fokuserar på att minnas det som har varit positivt. Det fanns det mycket av.
 
I punktform, några positiva grejer med O-Ringen Boden 2013
- Roadtrippen upp och första dagarna i Boden med kollegorna
- Vädret under genomförandet
- Alla nöjda deltagare
- Alla hårt jobbande funktionärer
- Terrängen
- O-Ringen TV 
- Radio O-Ringen
- Aktivitetstorget som tydligen höll världsklass
- Gänget jag bode med under genomförandet (Mattias, Julius, Linn, Leif och Kalle)
 
I lördags 17.30 lämnade jag och Mats Boden. Övernattade i Umeå. Förtsatte hemåt på söndagen och möttes av lunch i Falun. Resten av dagen befann jag mig i ett halvvaket tillstånd. Idag är jag lite mer med i matchen igen. Har tränat och ätit glass. På onsdag åker jag till Lillehammer på läger med DSA, det ska bli fantastiskt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback