Åtta på EM-medeln

Bra lopp idag med smak på bättre. Jättebra till varvningen sen blev jag stressad och tappade fokus. Kul med 5 svenska gubbar/killar topp 10, tyvärr ingen medalj.
 
Ett mycket tekniskt spårsystem bjöds vi på idag. En av det trevligaste utmaningar jag ställts inför som skidorienterare. Riktigt kul banan (ordvits, inte fel grammatik). Jag hade bra flyt och orienterade metodiskt fram till varvningen. Tog ledningen och blev lite för ivrig och missade de två följande kontrollerna efter varvningen. Återfann sedan konceptet men tog ett uselt vägval till tredje sista där jag tappade 31 sekunder på sträckbästa. Blev åtta i mål, 2.19 från guldet, 28sek från femteplatsen.
 
Medalj hade blivit svårt idag, men femteplatsen borde jag kunnat knipa. Två tidstapp på vägval och två lite större bommar var fyra misstag för mycket idag. Nya tag i morgon. 
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback