Jullov

Det var fint sista dagarna i Sjusjøen med. Eller i måndags var det lite regn och dimma, men på kvällen övergick det i kräksnö. Tisdagen var kanonfin och vi körde en prolog+jaktstartsövning som var väldigt teknisk och intensiv. Ett bra pass som jag genomförde bra.
 
Dagarna efter bestod mest av att jobba och packa ihop alla grejer på jobbet eftersom vi ska flytta til nya lokaler i Falun efter nyår. Det känns spännande och lite sorgligt efter att ha suttit på samma ställe i tre år.
 
I fredags for jag upp till Sundsvall till vad jag hoppats skulle vara vinter. Lyckligtvis finns drygt 500m konstsnö på Södra berget. Snurrade ett par varv igår och idag körde jag ett intevallpass av 90-40-karaktär. Det regnade som krydda på passet. Träffade David Holmberg i spåret och han hängde, eller i alla fall försökte, på några intervaller. Han hävdade dock att det aldrig tjuvskejtats så mycket på stakning sedan Staffan Larssons tid. Jag hänvisade till gårdagens "klassiska" sprint i Asiago som kontring och försökta bygga upp ett argument om att det är nya tider nu, fast jag egentligen skämdes som en blöt hund (bokstavligt talat. Spöregn). Jag skärpte mig dock med tjuvskejtandet. Pedagogpoäng till David.
 
David menade att han bara tränat 16h de senaste två månaderna pga barn nummer två anlänt i början av november. Idag passade han dock på att klämma in en extra halvtimme genom att få skjuts hem av mig, då fru och barn tyckte att det var nog med en timme i spåret. Kul att snacka lite skit och träning. Jag var dock ute på lite djupt vatten då jag förklarade att jag numer kör efter norska i1-i5-modellen i min träning och varför det är så bra. (Davids pappa, HC, har uppfunnit det konventionella A1, A2, A3-systemet). Men artig som han är David höll han god min och vi kunde skiljas som goda vänner när jag släppte av honom i Granloholm. En bra start på denna dysta decemberdag helt enkelt =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: David Holmberg

I ärlighetens namn var det faktiskt så att jag syftade på min egen stakteknik när jag drog upp Larsson som parallell, så där ska du inte ta åt dig :)
Tack för att du körde slut på mig i alla fall!

2013-12-22 @ 13:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback