Taskigt knä

Det blir ingen vårsäsong i orienteringsskogarna för mig. Tråkigt. Jag hade sett fram emot Tibro men framförallt 10mila, nu får det bli rehab istället. Jag har ådragit mig en form av hopparknä, som troligen uppkommit av stel lårmuskulatur och för ensidigt arbete för samma muskelgrupp. För mycket skejtåkning kontra övrig träning kan vara en orsak.
 
Det började efter ett fint löppass tisdagen före femmilen. Kändes skitbra under passet, men dagen efter gjorde knät ont. Tänkte inte mer på det utan körde löpavlastning en vecka och testade igen tisdagen efter femmilen. Funkade dåligt då. Började käka voltaren utan framgång. Var igår hos sjukgymnasten som gav mig ett bra rehabprogram som jag nu kommer köra på. Det känns bra. Motiverande att ha något att jobba efter och mot.
 
Övrig träning förutom löpning ska gå bra. Skidåkning funkar bra. Ska testa cykel. Stakning på rullskidor får det bli också antar jag. Om 7-10 dagar ska jag testa springa igen och se hur det har utvecklat sig. Om allt går som det ska tror jag att jag kanske kan börja springa om en månad ungefär.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback