Slut på läger

Det blev ett riktigt bra läger även om det var ganska kort. Umeå är riktigt bra lämpat för rullskidsorientering. Årstiden är dock inte optimal. Löv och is på asfalten ställde till det lite.

Vi avslutade lägret med ett mass-startsrace igår förmiddag. Sju grabbar på startlinjen. Det blev hårt och jämnt. Jag och Spoerry hade en hård kamp första varvet. På det andra varvet delade vi på oss och jag lyckades få en liten lucka som jag höll i mål. Trots ett stavremshaveri (fastnade med staven i en spricka i asfalten. Staven stod kvar - lyckligtvis följde armen med mig).

Totalt sett ett bra läger med ganska mycket fart och även en hel del teknikträning. Nye förbundskaptenen Norén gav mig ett positivt intryck. Det känns bra inför vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback