Flopp på EOC Tour och skadad fot

Efter långdistanen fick jag ont i foten. Kändes ok på morgonen dagen efter och när jag joggade till start. Skråterrängen som var lite stenig i botten var inget min fot trivdes med. Funkade inte alls. Det gick segt och jag tvingades bryta.

Det är i/på trampdynan bakom stortån det gör ont. Har kännt av det lite lite grann ett tag sedan jag fick ett genomslag genom sulan på ett träningspass. Känns inte när jag går, men när jag springer, speciellt på ojämna underlag.

Total avlastning från löpning väntar tills det ger sig. Rullskidor går att köra. Hoppas att cykel ska gå bra med. Styrketräning utan att belasta framsidan på foten ska också gå bra. Allt som inte gör ont kan jag träna helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback