Ett lyckat Jukola

Förstalaget tvåa och andralaget 38. Väldigt bra resultat.
 
Mitt lopp på sträcka tre gick väldigt bra även om jag fick slita rejält. Fast det gillar jag ju. Att snitta på 15km löpning per vecka den senaste månaden är kanske inte den bästa uppladdningen för att löpa en 14,1km lång och tuff nattsträcka. Men när det gäller ett lopp så går det oftast bra att pressa sig. Foten, som varit anledningen till min löpfrånvaro fungerade bra. Det är inte helt smärtfritt när jag springer, men det går samtidigt ganska bra.
 
Jag inledde väldigt bra och plockade kontrollerna bra i början. Försökte springa fort men inte pressa för mycket, då jag visste att det skulle bli tufft mot slutet. Ulf Forseth Indgaard, Frol IL, var jag samtidigt med vid första kontrollen, men han höll ett tempo jag inte kunde/vågade mäkta med. Efter ett tag kom jag ikapp båda OK Linnés lag med bröderna Ridefelt. I de unika banavsnitten för sträcka tre var vi en fin klunga som sprang ihop och efter ett tag kom vi ihop med några fler lag. Jag började få krampkänningar redan efter 50min, men jag försökte springa så sakta som möjligt utan at behöva släppa klungan. Kontroll 17 är en gafflad långsträcka, här splittras våran klunga upp och jag får min kontroll bra. Kommer här ikapp Kristiansands förstalag och får en bra rygg. De andra ur min klunga glider jag ifrån. Avslutningen är ganska tuff och Kristiansand drar med mig på en bom till 22:an, jag hinner dock upptäcka detta och tappar ca 30sek bara. Koovee och Kåre stämplar just före. En ganska lurig och gafflad avslutning återstår där många gör misstag, men jag går bra. Blev lite knäckt av att Kovee-löparen sprang så fort, men då visstje jag inte att det var Topi Anjala, vilket förklarade en hel del. Jag plockade 21 platser på sträckan och kunde skicka ut Anders på en 39:e plats, 16.26 efter täten.
 
Vi i andralaget lyckades bli 38:a i mål sen efter en bra genomförd stafett. Vi putsade det tidigare andralagsrekordet, 62, en hel del. Förstalagets andraplats var såklart jättekul, vilken stafett det blev! Härligt. Nästa år ska jag vara så pass bra att jag får springa i förstalaget igen.
 
Lagresultat
Resultat sträcka 3
Trackback