Brons på MTB-O-SM

I helgen var det SM i Mountainbikeorientering i Stockholmstrakten. Jag körde sprint på fredagen och långdistansen på lördagen.

Sprint
Åkte från trean till fjortonde till trettonde innan jag upptäckte att jag hamnat fel. Tappade mycket på det. Sedan gjorde jag en till bom när jag svängde in på en väg för tidigt i ett industriområde. I övrigt bra men jag har inte farten. Blev 10:a. Hade jäkligt kul, så jag var nöjd med det.

Resultat

Långdistans
28,7km bana. Härligt. Kändes som jag hade lärt mig ganska mycket om sporten efter sprintloppet och hade en bra känsla inför loppet. Försökte hålla mig till vägar och större stigar. En taktik som visade sig vara väldigt bra. Tävlingsområdet var på ett miltärt ovningsområde där stridsvagnar kört sönder vissa stigar helt och hållet. Det var lerigt och blött och väldigt svårcyklat i dessa partier. Blev mycket hoppa på och av cykeln.

Loppet gick skitbra i två timmar. Gjorde någon liten liten krok bara. Inget stort. Men på väg till 21:a kontrollen började jag bli trött. Det vägvalet jag hade tänkt tog jag inte, utan bytte till ett annat, som det fanns flera varianter på. Jag tog den sämsta. Tappade två minuter. Väldigt onödigt. Kämpade på de resterande kontrollerna, där det var som värst med blöthål och lera. I avslutningen har jag svårt att få ihop stignätet och lägger bort mycket värdefull tid på tredje sista och näst sista kontrollen. Kommer i mål efter 2h 24m 45sek och 47,3km cykelväg. Härligt! Loppet räcker till en överraskande bronspeng och jag är förståss väldigt nöjd med det =)

Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback