Hej 2012

Det har gått flera dagar på det nya året redan. Jag är kvar i Sundsvall och tränar på. Det är bra förhållanden här. Sundsvall är en bra stad på många sätt.

När 2011 övergick till 2012 stod jag på norra berget och kollade ut över staden och på alla fyrverkerier, riktigt läckert. Tolv minusgrader och klart väder. Härligt.

I träningsväg går det inte att dra så många slutsatser än det här året. Åkte skidor i regn som övergick till snöfall igår. Körde klassiskt rejs idag med kanonskidor. Har haft lite problem med ryggen efter jag körde styrketräning igår morse, men det är ingen fara. Det har i princip blivit bra igen. Var lite jobbigt igår när jag inte kunde böja mig ner för att knyta skorna bara. Strumpor var svåra att ta av och på med.

Har även hunnit med att se The Girl With The Dragon Tattoo på bio. Riktigt bra. Obehagligare än svenska versionen.

Härnäst får vi se vad 2012 bjuder på för tävlingar innan det bär av till USA den 24:e januari. Det mesta verkar bli inställt pga snöbrist tyvärr. 10km fristil i Bergeforsen på fredag blir det. Till helgen åker jag nog till Östersund för skido-rejs på lördag. Helgen därpå verkar Säter bli inställt, då lockar WRE-tävlingar i Norge istället.

Kommentarer
Postat av: rollen

Gubbrygg?

2012-01-04 @ 14:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback