Hemma från USA

Det var en härlig vistelse i Kalifornien, känns konstigt att vara hemma igen. Resan hem gick bra, men omställningen här hemma har inte gått bra. Jag har varit trött i princip hela tiden sedan jag kom hem. Hoppas det blir bättre efter några lugna dagar. USA överträffade alla mina förväntningar, jag åker gärna tillbaka. Kalifornien känns som ett ställe jag skulle kunna bosätta mig.

Tävlingsmässigt är jag inte jättenöjd. Inte jättebesviken. Elva, fjortonde och femtonde är ok placeringar men loppen i sig var det bara ett som var riktigt bra (sprinten, 11a). I de andra loppen gjorde jag helt enkelt för mycket misstag. Hade hoppats på åtminstone en topp10 och helst ännu bättre.

Lången, 14e
Började bra, men i slutet av förstavarvet gör jag först ett dåligt vägval, sedan en jättebom. Tappar jättemycket. Resten av banan går bra. Precis som på lången i Budor är jag snabbast på sista varvet, i detta lopp motsvarade det ungefär halva banan! På halva banan är jag alltså snabbast. Martin för i helvetet, se till att vara med när sista varvet börjar!

Sprint, 11a
Högsta höjden jag tävlat på, över 2200m. Det kändes. En mycket fysisk bana och jag gör ett riktigt bra lopp. Tyvärr kan jag inte matcha farten för en högre placering. Är nöjd med loppet såklart. Kändes rejält illa i bröstet efteråt, förstår varför längdåkarna har en tävlingsgräns på max 1800m över havet.

Medel, 15e
Ajaj, inte alls bra orienterat av mig. Gjrde på tok för mycket misstag. Var visserligen svårt och fler som hade problem. Alltså bra slagläge för en riktigt bra placering. Om jag hade hållt huvudet kallt. Besviken och arg. Men en ok placering.

Sprintstafett, seger i den öppna klassen
Jag kvalade inte in i något av de tre svensklagen. Jag och Joel fick istället agera coacher och köra den öppna stafetten efteråt. Start 5h efter frukost. Samma banor som världscupen. Jag åker riktigt bra även om jag blir trött på slutet pga tom mage. Gör totalt 20sek misstag. Matchade de bästa killarna i världscupstafetten. Skönt. Men bäst när det inte gäller är ingen kul titel.

WRE-tävling, medel

Körde med min nyinköpta goprokamera. Ett bra lopp fram till att jag kommer ikapp Barchukov efter boet. Stressar sedan iväg på en jättebom, följt av ett uselt gen jag tog för att det skulle bli coolt på filmen (vilket det knappast blev). Ganska ofokuserat lopp. Hämtade mig mentalt efter det och skärpte mig. Avslutade bra. Bra träningspass. Blir också rätt coolt med gopro'n.

Summa sumarum: Sluta bomma, åk rätt. Det är orienteringen som avgör. Farten för fina placeringar finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback