Träningsåret 11/12

Denna vecka började det nya träningsåret. Skidåkare räknar så, och tydligen räknas jag till det släktet också. Ganska smidigt då min träningsdagbok är uppbygd efter det systemet. Det blev ett ganska bra träningsår trots den tråkiga inledningen då jag var väldigt mycket sjuk. Denna vår känns bättre. Jag nådde inte upp till mitt träningsrekord på 680h, men 635h är nog det näst bästa. Framförallt gjorde jag en bra sensommar/höst vilket också är en viktig orsak till att skido-säsongen blev så pass lyckad.

Lite siffror:
Antal tävlingar: 66st (35 ol, 27 skido, 1 längd, 1 rullskidor, 2 löp)
Total träningstid: 635h
Högintensivt: 15%
Löpning: 175h
Ol: 96h
Skidor: 199h
Rullskidor: 107h
Fördelning skate/klassiskt: 81/19 %
Antal dagar utan träning: 68 (26 sjukdagar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback