Stigtomtakavlen

Jag löpte sträcka två i andralaget. Fick ett fint utgångsläge av Thomas, knappa 2min efter täten. Mitt mål var att göra ett stabilt och säkert lopp. Jag kände att löpformen äntligen var lite mer konkurrenskraftig än tidigare denna säsong. Öppnar bra och på långsträckan till andrakontrollen ser jag täten framför mig, om än ganska långt före. Fyra lag har skapat en lucka på cirka minuten ner till en klunga på en handfull lag som jag anför. Efter första tv-kontrollen bjuds det på några fina långsträckor och den ogafflade förlängningen på sträcka 2. Jag känner mig stark och trycker på rejält, hoppas på att få kontakt med framförvarande lag. Till nionde kontrollen skymtar jag täten, men dom är över minuten före. Det är återigen långsträcka till elvan. Här hoppades jag att någon skulle gå upp och hjälpa till med farten, men icke. Jag fortsätter leda klungan, nu "joggandes". Känner även att magen börjar bråka. Pytt i panna och ägg är inget jag tänker äta före natt-tävling igen...

Sedan ställer jag till det och bommar på både tolvan och trettonde. Vid tv-kontrollen, femtonde stämplar jag 2min efter de som var i klungan jag nyss var i. Surt. Resten av banan går bra förutom att jag gör en bom på tredje sista. En väldigt onödig minut. Kommer in till växel som 10:a.

Förstalaget kom tvåa efter en hård duell mot IFK Göteborg på sistasträckan. Vi i andralaget landar på en 23:e plats.

För egen del var detta ett skönt kvitto på att formen är på väg. Det gäller bara att vara lite mer kylig i orienteringen. Hade egentligen planerat att inta en mer defensiv roll i loppet, men med facit i hand gick första halvan av loppet bäst, då jag var mer offensiv än andra halvan. Väljer att vara nöjd med loppet, även om jag är besviken på den sista bommen. Nu vet jag att farten finns.

Kommentarer
Postat av: J

Kan du inte beskriva mer angående öpnningen?

2012-04-24 @ 12:32:52
Postat av: Hammer

J> vad betyder "öpnningen"?

2012-04-24 @ 22:02:24
Postat av: J

Hammer> You tell me

2012-04-25 @ 09:42:17
Postat av: Hammer

J> =)

2012-04-25 @ 10:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback