Bra lopp men inget resultat

Jag avslutade orienteringssäsongen med ett bra lopp på Smålandskavlen. I omstarten!

Tyvärr hade Thomas lite för bråttom på den andra nattsträckan och stämplade fel. Tråkigt, men det är sånt som händer! Vi gillar Thomas lika mycket för det =) Men lite synd var det då vi låg på andra plats, 23 sek efter täten efter de två nattsträckorna.

Istället blev det en lång väntan på att springa omstarten idag. Men jag hade laddat upp för att göra ett bra lopp så det ville jag också genomföra på min sträcka. Tyvärr var det inte mycket till drag i omstarten. Jag fick göra mitt lopp själv från halvvägs till andra kontrollen. Det var å andra sidan ännu bättre träning, så jag klagar inte. Gjorde en 30-sekundare på 12:an i ringen och några till småmisstag på ca 10 sek. Det största tidstappet var långsträckan till 11:an där jag tog ett lite sämre vägval. Jag är ändå nöjd med loppet såklart. Ett skönt avslut på orienteringssäsongen som varit väldigt varierande för mig. Skönt att se att vi i Malung hade kapaciteten att vinna Smålandskavlen när vi dessutom hade både Julian, Davve och Limpan på avbytarbänken (Hemma).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback