16:e på ultralång-SM

Det var en trevlig tävling idag i Lindesnäs. Väldigt högt tempo hela tiden. Jag låg med bra hela tiden och gjorde inga stora misstag. Var till den 26:e kontrollen det avgjordes när alla bommade bron och några kunde gå loss eftersom det blev tveksamheter i klungan, som slutade med att de flesta vadade över. Ut från 26.an var två linné-löpare loss. Mats och Henrik som sedan blev etta och tvåa. Efter var jag med i en klunga med placeringarna 3-20 typ. Jag orkade tyvärr inte hänga med och fick släppa efter första bäckpassagen. Såg sedan de övriga segla ifrån mig på vägen. Borde kanske ha gått höger, lite mer rakt på, men det är svårt när man är lite trött och med i en bra klunga, när banan dessutom är rak (i princip). Blev 16:e man i mål. 4:28 efter. Det får jag vara nöjd med!

Var väldigt dåligt gafflat idag. Bara första kontrollerna var gafflade, sedan fjärilen på varv 1. Fjärilen tryckte dock ihop mer än vad den spred löparna. Som vanligt. Detta var emellertid väldigt bra för mig då jag plockade platser där. Annars var det en bra bana tycker. Dock lite för snällt och lättlöpt för min smak. Jag fick slita ordentligt på väg och stiglöpningen medan det kändes betydligt bättre i skogen. Men det hoppas jag kunna förbättra =)

Resultat
Karta, varv 1
Karta, varv 2

Kommentarer
Postat av: Björk

Dags att uppdatera??!

2011-10-07 @ 15:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback