11a på 10mila

Stående: Anders, Bäckis, Rollen, Jules och Wille. Knästående: Johan, Toomuch, OL-Davve, Roman och ego. Foto: Jonas Birgersson

Ett bra resultat för oss tycker jag, även om vi hade topp 5 som mål. Vi gjorde en bra stafett trots lite mothugg i form av kramp och sjukdomar som bidragit till några löpares sämre form. Däribland jag.

Jag plockade ändå fem placeringar på min femtesträcka, växlade som lag 15, trots att jag själv gjorde en hel del misstag. Men framförallt hade jag ingen vidare fart, i var sig orienteringen eller löpningen. Avståndet framåt växte. Jag hade behövt någon snabb, och säker, löpare som draghjälp. Vi lyckades ändå vara med och utmana om 10:e-platsen, men Lauenstein från VeVe fick vid näst sista några meter för långt försprång till Wille, som återigen visade upp grymma avslutartakter.

11:a är nytt pers för mig, lite retligt att det var så nära 10:e-platsen bara. Vi har i alla fall ett starkt lag om alla är hela och friska, vilket vi inte riktigt var nu. För egen del hoppas jag nu att jag kan bli riktigt frisk och kunna träna på ordentligt inför Jukola och O-Ringen. Är less på att köra "känna-på"-pass och vila om vartannat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback