Slut på O-Ringen för i år

Pheww, det böev en tuff avslutning på O-Ringen. Efter att jag mötte väggen på etapp 3 var jag inte alls pigg på etapp 4 i värmen. Jag inledde ganska bra men hade ingen fart och var långt efter hela tiden. Gjorde tre lite större misstag på kanske totalt 3 min, men var hela 7 min efter i mål! Ingen boost för självförtroendet direkt.

På jaktstarten gick jag ut som 32:a. Topp 30 anser jag är bra, så jag var inställd på att plocka platser. Började bra när jag skymtar han som startade ca 30sek före redan vid ettan. Men jag orienterar slarvigt till trean och gör en jättebom. Bäckis mfl. kommer ikapp och vid sexan är vi ett gäng på 6-7 personer, där alla kommit ikapp bakifrån. Ingen bra inledning. Till nästa kontroll som är en långsträcka, tar jag dock ett annat vägval än de andra och får en minuts lucka. Erik Engstrand är med mig på samma vägval, och vi följs åt fram till nästa långsträcka (17:e) där jag springer ifrån honom. Där kommer jag ikapp en trött Gustav Nordström. Vi följs åt in till mål. Jag får en liten strimma av hopp när jag är först tills fållorna börjar. Då går Gustav upp jämnsides, tittar över axeln och ställer av mig duktigt. 27:e plats landade jag på, vilket får ses som helt ok. Kul att Rollen tog hem segern, även om det var tråkigt för Wille som jag trodde mycket på med det utgångsläge han hade.

Sista etappen tycker jag var min bästa bortsett från den inledande delen då jag bommade mycket. Från sjätte kontrollen är jag nöjd med loppet. Klungan med Bäckis mfl sprang jag ifrån med fem och en halv minut. På morgonen visste jag inte ens om jag kunde starta då jag börjat känna löpaknäsyndrom på vänster sida. Stretchade hur mycket som helst både kvällen innan och på morgonen. Kände hela tiden att det var lite retande smärta vid knät när jag sprang, men jag kunde ändå hålla ganska bra fart idag. Blir några löpfria dagar framöver, sedan blir det träning för hela slanten då jag har semester hela augusti.

På kvällen jobbade jag som värd på avslutningsfesten. Segraren, Rollen, jobbade också. Det var kul och en mycket lyckad avslutningsfest utan bråk och stök.

Totalresultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback