Civilracer och berochdalbanan

Jag tog civilracern ut till Bäsna för att löpa Bergochdalbanan i morse. Efter åtta minuter tyckte jag att min buff runt halsen var lite väl mycket, det var ju ändå 12 grader varmt och lite regn i luften. Jag tog därför av mig buffen och lade den i jackfickan. I samma ficka som hemnyckeln. Men hemnyckeln låg inte där. Efter en snabbkoll i alla andra fickor och i rycksäcken fick jag vända hem och fann nyckeln i dörren.

Nyckeln hängde i låset

17 minuter försenad kunde jag börja cykla mot Bäsna igen. Efter 43 minuter var jag där och kunde jogga till startpunkten. Banan är ganska tuff, den går upp och ner för backarna och har 665m stigning på sina 8km. Den tog ungefär en timme för mig att brotta mig igenom banan och alla dess grönområden i A2/A3-tempo. Jag blev helt genomblöt, det är inte torrt i skogen.

Blöt, trött och lite naken

Efter ombyte till torrt började jag cykla hemåt och mötte lite sommarregn, men bara lite. Kom hem trött och nöjd efter ett fin-fint träningspass.

Igår så jag en riktigt trevlig film, stranger than fiction, men b.la Will Ferrell och Maggie Gyllenhaal i rollerna. Nedan bjuder jag på en bra scen ur filmen. Som du hör har filmen ett grymt bra soundtrack som jag just nu lyssnar sönder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback