Tråkigt slut på touren

Sista etappen blev inte vad jag hade hoppats. På fredagkvällen började jag känna att magen inte var riktigt hundra. Kunde inte sova något på natten och de sju toabesöken innan start gjorde att jag inte var speciellt alert. Tog mig iaf till start och vek in den 45x25cm stora kartan i kartstället och åkte iväg. Banan inleddes med "skiing+light orienteering". Jag tjuvsneglade på klockan just innan andra kontrollen. Då hade jag åkt 7km och passerat två-tre korsningar...

Jag missade dock att ta löpgenet till första kontrollen och åkte runt istället. Tappade nästan två minuter på det då Granath var ikapp redan där. Orkade sedan inte hänga med honom då mina krafter var små. Jag tänkte ändå kämpa mig runt, men när jag inte klarade av att fokusera på varken kartan eller åkningen så fick det vara nog. Jag bröt. Nackdelen var bara det att det tog 40min att ta sig tillbaka till målet. Med facit i hand skulle jag inte ha startat.

Lyckligtvis verkade magen repa sig ganska snabbt för hemresan gick bra även om jag har kännt mig ganska klen sedan jag gick imål. Vi landade 22.30 och eftersom det inte går tåg så sent från arlanda följde jag med Engströms hem till Alfta. Mamma-Lena och Lasse med traktorn bjöd på husrum och massa god mat, så jag har nu både sovit och ätit ikapp.

Totaltresultatet på touren blev inte toppen, nia. Etapp 2 förstördes av stavbrott och etapp 6 blev DNF. De övriga fyra etapperna är jag nöjd med och jag känner att orienteringen fungerat bra. Även åkningen har varit bra då jag aldrigt tidigare åkt så här bra på den här typen av skido vi kört på touren. Vilken känns bra. Hoppas kunna träna på nu till veckan litegrann inför EM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback