SM-Guld!


Yes, där satt den! Foto: Roland Berg

Jag är riktigt glad och nöjd över dagens SM-Guld. Loppet var bra trots den usla uppladdningen. Sjukdomen/segheten jag slitit med i veckan började ge sig på torsdagskvällen. Kände mig ganska pigg igår och tog en 20min kvälssjogg som kändes helt ok. Men för att kunna köra en tävling kände jag att jag måste testa hur kroppen reagerar på tävlingspuls. Därför blev dagens morgonjogg ett lättare intervallpass. Jag tycker kroppen återhämtade sig som den skulle och därför var det bara att ge järnet på tävlingen!

Och tävlingen gick bra. Det började snöa precis när jag kom till tävlingen. Racerföret övergick till det tyngre. Men mina skidor gick ändå helt ok. Det var en väldigt teknisk bana och eftersom det blev mycket genande var det extra viktigt att ha huvudet på skaft. Jag gjorde två misstag på ca 10sek vardera. I övrigt bra. Och det räckte hela vägen! Jag fick slita oerhört hårt och var rejält trött när jag kom i mål. Men det ska man vara, annars är man inte värd SM-Guldet.

Splits
Karta med gps-spår

Kommentarer
Postat av: Linpina

Grattis!

Postat av: David

Härligt, Grattis! Imponerande lopp! Ser fint ut inför hemma-VM :-)

2011-01-22 @ 19:15:53
Postat av: Martin

Grattis som fan!

2011-01-22 @ 21:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback