Tungt på sprinten

Dagens VM-test i sprint(!?) blev en tung historia. Jag var inte riktigt pigg, men samtidigt berodde det nog mest på de mjuka förhållandena. Den senaste tidens snöande gjorde att det var väldigt mjukt.

Till fjärde kontrollen strulade jag med stavremmen och tappade staven. Trodde inte att jag tappade så mycket men sträcktiderna vittnar om 42sek tapp, förvisso åkte jag inte optimalt vägval men 30 sekunder snabbare borde jag kunnat åka där. Hade sedan några snabba sträckor och några mindre snabba sträckor. Har tappat 20+20sek på två andra sträckor vilket förståss är riktigt dålig. Men då var det också en väldigt speciell sprintbana som bjöd på mycket runtåkning då det inte fanns några spår rakt på. 6,2km åkte jag. Banan var 4km. 24min segrartid vilket är ungefär 90% för lång tid på en sprint. Men vädret var fint =)

Splits

Kommentarer
Postat av: Sindre J. Haverstad

Løypa var vel så lang fordi det er Ski-o Tour Club som skal arrangere VM... De pleier jo ha litt lange løyper! (Ikke det at jeg har noe mot det.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback