Bra lopp på lången

Spurtar i mål som tvåa efter ett gott dagsverke

Äntligen tog jag mig runt en långdistans. Var skönt att visa framförallt för mig själv att jag kan åka långdistans. Jag har ju inte gått i mål på någon långdistans tidigare denna säsong. Två brytna lopp pga av sjukdom och SM-lången startade jag inte ens på. Så idag var det skönt att plåga sig i 1.49 =)

Jag var i ledning ut på sista varvet, men när jag närmade mig första kontrollen så finns den inte! Arnesson var 10sek bakom och kom ikapp då jag åkte tillbaka och letade kontrollen. I samförstånd fortsatte vi. Men gnistan försvann liksom, även om jag försökte åka på. Till femman tar vi olika vägval. Jag genomför mitt ganska dåligt, men Arnessons vägval är ändå bättre och han är före till kontrollen. Sedan var det så kort till mål att jag inte kunde ta ikapp. Jag fastnade dessutom i ett gen utför till sista och gjorde en kullerbytta. Som tur var kom ingen yttligare ikapp. Så totaltsett var det en bra dag. Skönt med en riktigt härlig långdistans.

Splits

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback