Åtta på masstarten

Ställer av köttklungan

Gött med en bra avslutning där jag var först i en stor klunga. Loppet var bra men pga av trängsel, en liten bom och en krock med en Schweizare på väg mot trean tappade jag nästan en minut. I övrigt är jag jättenöjd. Gjorde ett litet misstag på en till kontroll som eventuellt gjorde att jag gick miste om medaljryggar. Men det är en del av sporten, man ska orientera rätt hela vägen. På slutet låg jag i rygg på Khrennikov, jag tyckte det gick lite långsamt men väldigt säkert. En lång rad med löpare var precis bakom. Jag kände mig stark och räknade med att jag skulle ta Khrennikov i spurten. Det behövde jag emellertid inte göra då han åkte lite fel till sista och jag kunde ta den ensam. Spurtade in med 4sek marginal till köttklungan bakom mig.

Livesida med tracking och resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback