Besvikelse i Evertsberg

Nej, det blev ingen lyckad helg i Evertsberg. Jag hade stora problem med kartläsningen. Åkte till kontroller i fel ordning och lade bort många minuter helt i onödan. Usch. Även om jag tycker det var för mycket kors-å-tvärs, så är det ändå något jag ska behärska. Tycker jag. Ett "wake up call" på att kartläsningen måste bli bättre och mer fokuserad.

Det positiva med helgen var väl att där jag inte gjorde bort mig, alltså där jag åkte rätt, höll jag bra fart. Tyckte inte jag hade några problem med orienteringen då jag såg vart jag skulle heller. Det får jag ta med mig.

Jag stannade kvar och körde två pass på spårsystemet idag med Hallby-gänget. Bra träning. Kartläsningen i fokus.

Splits Lördag
Splits Söndag

Kommentarer
Postat av: Håkan H

Synd att du tycker det var usla banor, du är välkommen att arrangera nästa tävling och lägga ner 1 veckas jobb på att fixa en tävling.

Det är lätt att gnälla men ibland svårt att komma med konstruktiv kritik.

2011-12-20 @ 20:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback