Ingen succé direkt

Förvisso ganska väntat att det inte skulle bli succé för min del under helgens elitserietävlingar i Husqvarnatrakterna. Det kändes över förväntan på både sprint-sm och 7-manna så jag hade ändå hoppats på lite mer än vad det blev nu. Även träningarna i veckan kände jag att de gav mig mycket och att formen började komma smygandes. Men det blev flopp. Lången var ändå trevlig, men det hade såklart varit trevligare om jag hade orkat springa stället för att lunka runt i distanstempo. Medeln var bedrövlig, jag tyckte det gick bra första sju kontrollerna, men var redan där 2min efter. Sedan kröp jag runt.

Nåja, inget konstigt då jag varit sjuk så mycket och inte tränat speciellt mycket alls i april, och nu smällde till med dubbla pass varje dag. Tanken har hela tiden varit att jag ska försöka vara i bra slag till 10mila, och det tror jag är möjligt. På 7-manna kände jag mig stark, det räcker för mig. Sträcka 5 blir det på 10mila. Laget är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback